Bu ürünleri alıp satmayın, %50’si geri dönüyor. Bu ürünleri geri getiren müşterilere karşı silsile yolu ile siz de mesulsünüz. Kimse sorumluluktan kaçamaz. Bazı büyük şirketlerin yapmaya çalıştığı uygulamalar yanlıştır.
Bu Kadar Batan-Kapatan İşletme Neden Battı?
Son aylarda bilişim sektöründe faaliyetlerini durduran, iflas eden ve/veya kapatan şirket sayısı sektörümüz hakkında olumsuz bazı düşüncelere neden olduğu aşikardır. Halbuki bu şirketlerin neden bu duruma düştükleri çok açıktır:
1. Gelir/gider ve bilanço yönetimi bilmeyen birçok işletmenin “rekabet” adına karsız, hatta zararına ürün satmaya çalışmaları,
2. Üretici (Vendor) temsilcilerinin bazen ahlak dışı sayılabilecek satma iç güdüsü,
3. Kredi kartı tefeciliği yaparak hiç kimseye yar olmayacak sadece kağıt üstünde kalan sözde “kârlar”,
4. Yeni Tüketici Kanunun getirdiği servis ve garanti sorumluluklarını göz ardı eden (tablet, cep telefonu..vs) ithalat hamleleri,
5. Refurbish (Pull-Out) çıkma disk ve benzeri ürünleri ithal ederek veya alıp satarak kar edeceğini zannetme.
Bunlardan öte kasıtlı iflas hareketleri de hepimizi ayrıca üzmekte ve sektör aleyhinde bir kanının yaygınlaşmasına neden olmaktadır. 35 senedir benzer birçok dönem gördüm, her zaman doğru dürüst iş yapan, kurallara uyan, ahlaki değerleri olan şirketlerin ayakta kaldığı aşikardır.
Niyazi Saral – İstanbul, 15 Aralık 2015