Türkiye Bilişim Sektörü Derneği

BT Yardım Masası Teknisyeni

Yardım Masası Teknisyenleri, BT son kullanıcıları için teknik destek sağlar. Yardım masası teknisyenleri, BT iş gücünde hayati önem taşır; çünkü kuruluşların, işleri güncellemek ve sorunsuz çalışmak için kullandıkları teknolojileri kullanmalarında kişilere yardım ederler.

BT yardım masası teknisyenleri, bilgisayar donanımları veya yazılımlarıyla ilgili yardıma ihtiyacı olan son kullanıcılara teknik destek ve sorun giderme hizmetleri sunar. Yardım masası teknisyenlerinin yerinde ve uzaktan olmak üzere iki tipi vardır. Uzaktan yardım masası teknisyenleri, müşterilerini telefonla, çevrimiçi olarak ve ara sıra yerinde destekler. Şirket bünyesindeki teknisyenler, çalışanlar için yalnızca yerinde destek sağlar.

Yardım masası teknisyenlerinin bilgisayar donanımı ve yazılımı hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları gerekir. Yardım masası uzmanları hem teknik hem de teknik olmayan kişilere etkili bir şekilde iletişim kurmaları gerektiği için güçlü iletişim becerileri de esastır. BT yardım masası kariyer yolu, öğrenme ve yeni becerileri hızla uyarlama becerisine sahip, yöntemsel sorun çözenler için idealdir. Sabır ve başkalarına yardım etme arzusu, teknik destek ve yardım masası rollerinde arzu edilen erdemlerdir.

Birçok BT uzmanı, düşük deneyime ve eğitim gereksinimlerine bağlı olarak yardım masası teknisyenleri olarak kariyerine başlarlar. Bu alanda belirli bir tecrübe edinen kişiler, daha sonra, yeni BT alanlarına ilgi duyabilirler. Ağ yöneticisi, veritabanı uzmanı veya diğer BT mesleklerine ilgi duyan kişiler bu alanlarda eğitim alarak kendilerini geliştirebilirler ve çalışma alanlarını değiştirebilirler. Bir diğer alanında yükselme ise kişiler bu alanda çalışmaya devam ederek edindikleri deneyimler sonucunda yardım masası teknisyeni yöneticisi olabilirler.

Becerileri ve Sorumlulukları

Yardım masası teknisyenlerinden istenen beceri ve sorumluluklar aşağıda yer almaktadır.

  •   Bilgisayar hatalarını teşhis eder ve teknik destek sağlar.
  •   Yazılım, donanım ve ağ sorunlarını giderir.
  •   Son kullanıcılara yeni teknolojileri nasıl kuracakları ve kullanacakları konularında eğitim verir.
  •   Bir kuruluşun veri dosyalarını ve sistemlerini yedekler ve geri yükler.
  •   PC yazılımını ve işletim sistemlerini kurar, yapılandırır ve yükseltir.
  •   Klavyeler ve yazıcılar gibi bilgisayar donanımını temizler ve onarır.
  •   Uzaktan BT yardım masası teknisyenleri, telefon veya Web üzerinden teknik destek sağlar.
  •   Uzaktan yardım masası teknisyenleri, çoğu zaman, karmaşık sorunları gidermek, teşhis etmek ve çözmek için son kullanıcı bilgisayarlarının kontrolünü ele geçirmek için özel yardım masası destek yazılımı kullanır.
  •   Sabırlıdırlar.

Nerden eğitim alabilirim?

Bu bilişim mesleği alanında aşağıda belirtilen Çizgi Tagem kaynakları yanında Ulusal ve Uluslar arası faydalanabilecek eğitim platformları ve sınıf içi eğitim alabileceğiniz eğitim merkezleri bulunmaktadır.  Tıklayınız!

Eğitim Gereklilikleri

Giriş seviyesindeki yardım masası teknisyeni pozisyonları için bir üniversite diplomasına genellikle ihtiyaç duyulmaz ancak BT alanındaki bir önlisans, lisans diploması sizi diğer adayların önüne geçirecektir. Bilgisayar bilgi sistemleri, teknik destek ve ağ yönetimindeki önlisans ya da lisans programları, yardım masası teknisyeni kariyer yolunda sağlam bir temel oluşturmaktadır.

Pazarlama becerileri, PC onarım, ağ yönetimi, işletim sistemi dağıtımı ve yapılandırması, bilgi güvenliği, masaüstü ve mobil cihaz sorunlarını giderme ve müşteri hizmetleri ve sözlü ve yazılı iletişim gibi özel becerileri kapsayan bir yardım masası teknisyeni lisans programında aranır.

Yardım masası teknisyenleri için BT sertifikaları, akredite edilmiş bir lisans programına uygun bir alternatif olarak önerir. CompTIA’nın A + ve Network + sertifikaları, temel BT alanlarını tanıtırken ve BT altyapısına değerli bilgiler sunarken kişilerin başlangıç seviyesinde tercih edebilecekleri eğitimlerdir. A + müfredatı iş odaklı BT iş piyasasında önemli bir unsur olan sağlam bir müşteri hizmetleri bileşeni dahi içerir. Yardım masası alanında çalışmayı sürdürmeye kararlıysanız sonraki aşamada bilgisayar işletmenliği yada Microsoft’un farklı sertifika programlarından devam edebilirsiniz.

BT Yardım Masası Teknisyeni Ücretler

Bilişim sektöründe Düz Lise, Meslek Lisesi ve Meslek Yüksek Okulu Bilişim Teknolojileri Yardım Masası Teknisyeni kadrosunda çalışabilmektedir. Bu alanda uzun süre çalışabilmeyi planlamak yanlıştır. Orta derecede İngilizce bu alanda gereklidir.  (Daha büyük grafik için resim üzerine tıklayınız.!)

Grafik 1: Eğitim Bölgeler ve Ücretler

Grafik 2: Tecrübe Bölgeler ve Ücretler

 

Grafik 3: Tecrübe Eğitim ve Ücretler

 

Kullanılan Cihazlar

Bilişim teknolojileri alanında kullanılan araç, gereç ve ekipmanlar: http://www.voctest.org/equipment/?branch=1

 

Resmi Gazetede Yayınlanan Ulusal Meslek Standartları

MYK Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilikleri